Løsningen på problemstillingen er i høj grad, at teori og
praksis kobles sammen, når undervisningen tilrettelægges som et blended
learning forløb. Eleverne får mulighed for at tage udgangspunkt i egen praksis
samt erfaring relevant materiale fra praktikvirksomheden, og så det bliver
muligt for eleverne at indgå i praksisfællesskaber med hinanden via Moodle,
hvor kommunikationen er flerstemmig, og hvor eleverne har mulighed for at
videndele, erfaringsudveksler og
diskutere kvalitetsrelaterede emner
som
arbejdsgange, borgerkontakt m.m.
I foråret 2018 har vi de næste hold på 2. skoleperiode, og
der har jeg drøftet med mit team, at vi vil forsøge at afprøve dette blended
learning forløb i kvalitet og service på et enkelt hold. På vores
teamarbejdsdag d. 4. januar 2018, vil jeg præsentere forløbet for min
teamkollegaer og høre hvilke tanker de gør sig vedr. forløbet, underviser- og
elevforudsætninger, materialevalg m.m. Herefter vil jeg inddrage mine kollegaer
fra den digitale kontoruddannelse, der allerede har noget erfaring vedr.
blended learning forløb i Moodle, og så vil jeg i samarbejde med mine kollegaer
og Moodle-teamet drøfte, hvilken support vi har brug for, om hvordan vi får
udarbejdet forløbet i Moodle som et delvist netbaseret forløb.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar