mandag den 11. december 2017

Brugen af blended learning forløb i Moodle fremadrettet


 https://maze-it.dk/wp-content/uploads/2017/11/home_start_up_01.png


Løsningen på problemstillingen er i høj grad, at teori og praksis kobles sammen, når undervisningen tilrettelægges som et blended learning forløb. Eleverne får mulighed for at tage udgangspunkt i egen praksis samt erfaring relevant materiale fra praktikvirksomheden, og så det bliver muligt for eleverne at indgå i praksisfællesskaber med hinanden via Moodle, hvor kommunikationen er flerstemmig, og hvor eleverne har mulighed for at videndele, erfaringsudveksler og 
diskutere kvalitetsrelaterede emner 
som arbejdsgange, borgerkontakt m.m.


I foråret 2018 har vi de næste hold på 2. skoleperiode, og der har jeg drøftet med mit team, at vi vil forsøge at afprøve dette blended learning forløb i kvalitet og service på et enkelt hold. På vores teamarbejdsdag d. 4. januar 2018, vil jeg præsentere forløbet for min teamkollegaer og høre hvilke tanker de gør sig vedr. forløbet, underviser- og elevforudsætninger, materialevalg m.m. Herefter vil jeg inddrage mine kollegaer fra den digitale kontoruddannelse, der allerede har noget erfaring vedr. blended learning forløb i Moodle, og så vil jeg i samarbejde med mine kollegaer og Moodle-teamet drøfte, hvilken support vi har brug for, om hvordan vi får udarbejdet forløbet i Moodle som et delvist netbaseret forløb.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Brugen af blended learning forløb i Moodle fremadrettet

  Løsningen på problemstillingen er i høj grad, at teori og praksis kobles sammen, når undervisningen tilrettelægg...